joi, 6 noiembrie 2014

Alecu Donici - Doi caini

Alecu Donici - Doi caini

Bookmark and Share

Un câine, de pe neam dulau,
Prielnic, credincios catre stapânul sau,
Odata au vazut
Pe vechiul cunoscut,
Juju, catel tarcat,
Ce din ograda an în curte s-au luat
Si carele acum la o fereastra-n casa,
Sezând pe un covor de cele mai frumoase,
Afara mândru se uita.
— Jujuca: ce mai faci mata?
Întreaba câinele, din coada dând încet.
(Acesta între câini e semnul de respect.)
— Îti multumesc, mon cher! raspunse lui Juju.
Sunt bine. Dorm, manânc, alerg, ma hârjonesc
Si pe saltele moi când vreau ma tavalesc.
Dar spune-mi: ce faci tu?
— Eu sunt ca purure. Rabd foame, ploaie, ger,
Pazind ograda la boier;
Dorm lânga poarta, sau cu caii,
Si de la bucatari ades manânc bataie.
Ba ieri si un fecior trei lovituri mi-au tras,
Pentru ca n-am latrat la vreme si la ceas.
Dar tu, Juju, cu ce-ntâmplare
Ai capatat favor asupra-ti asa mare?
Ce slujba la stapân în fapta împlinesti?
Fiind atât de mic, în ce te bizuiesti?
— Eu! au raspuns Juju. Ma mir de întrebare!
Eu fac apporte si joc ca omul în picioare!
Din oameni iarasi sunt la soarta în favor,
Pentru ca-n doua labe stiu a-umbla usor
Si fac apporte
Când pot.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu